//////

Odszkodowanie za wakacje – kiedy się ubiegać?

Decydując się na zakup wycieczki w biurze podróży z góry zakładamy, że będzie to niezwykły i udany wypoczynek. Przedstawiana nam oferta zawiera w sobie wszystko, co niezbędne jest do spędzenia wymarzonych wakacji. Bywają jednak sytuacje, w których oferowany nam wcześniej zestaw wycieczkowy nijak ma się do zastanej rzeczywistości. Rozwiązaniem tego problemu może być odszkodowanie za wakacje, które można uzyskać po złożeniu odpowiedniej skargi do biura podróży. W jakich sytuacjach mamy prawo ubiegać się o odszkodowanie i jak należy to zrobić?

Odszkodowanie za wakacje stanowi formę rekompensaty, która jest wynikiem zaniedbań i niedopatrzeń w czasie naszego urlopu. Podstawą do ubiegania się o takie odszkodowanie jest problem, który nie pojawił się po naszej stronie. Do najpopularniejszych przyczyn, które uważa się za decydujące przy składaniu zażalenia, zalicza się złe warunki sanitarne i sypialniane w hotelach, nieświeże produkty wykorzystywane do przygotowywania potraw oraz braki obiecanych atrakcji. Każda sytuacja, która niekorzystnie wpływa na nasz komfort i wynika z winy biura podróży lub personelu, może stanowić podstawę do uzyskania takiego odszkodowania. Skargę możemy złożyć zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej. Należy jednak pamiętać, że ten drugi sposób jest dla nas zdecydowanie bezpieczniejszy. Termin, w jakim można ubiegać się o odszkodowanie za wakacje, wynosi do 30 dni od planowanego zakończenia zakupionej wycieczki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *